Tropical Islands Berlin

Den 4 januari, strax efter hemkomsten från Budapest var det dags för ännu en tripp. Den här gången blev jag och Patrik medbjudna till Tropcial Islands som ligger ca 7 mil utanför Berlin av min kära mor och hennes man Jocke. Tropical Islands är Europas största äventyrsbad med pooler, vattenrutchbanor, laguner, regnskog, utepooler med mera. 

Vi var 12 vuxna och 4 barn som den 4 januari startade från Halmstad i två minibussar som vi hade hyrt. Därefter följde en 11 timmars lång bilresa (inkl färja) till Berlin. Det gick faktiskt ganska fort på vägen ner och vi roade oss så gott vi kunde tillsammans. 

Väl framme på Tropical Islands checkade vi in inne på badlandet där vi även skulle bo. Och sen följde dagar fyllda med skratt, lek, vatten och god mat. Inne på Tropical Islands var det verkligen tropisk värme, och vi gick runt i bikini om dagarna och på kvällarna sommarkläder. Det var superhärligt att få känna lite värme igen. 

En dag tog jag och ett gäng en minibuss in till Berlin för att strosa runt lite men kylan dödade oss så det blev ingen lång visit. Vi kollade in alexanderplatz och käkade en currywurst med en bärs till innan vi åkte tillbaka till värmen. 

Det var en upplevelse att besöka den här platsen och jag kan mycket väl tänka mig att åka tillbaka, kanske när jag fått egna barn som skulle uppskatta leken. 
 
 
 
 
 
 
 
Berlin | |
Upp